Bloggare: Miina och Milja (8. klasister)

Kulturkarneval är ett event på hösten. Den är ordnats för ungdomar (10-17 år).

Den var ordnats i Grankullas skola den här år.

Man har många olika labber där, från till exempel programmering till dans, stage fighting till mangateckning, så man har många alternativer att välja den bästa labber för dig.

Före man har haft Anna och Noora att anmäla oss till dit, men den här åren vi fick göra det vårsjälv för att vi hade en lördag skoldag.

Varför skulle du åka dit? För att det är rolig och du lär dig mycket där, du kan också få nya kompisar.

Hur är maten där? Maten var jätte god och rik.

Miljas åsikt av Kulturkarneval: Jag tyckte att vara där, men där var några nackdelar också. Jag gick till labben kosmetologi, den var ok, men den skulle varit bättre med en kompis där med mig, för att de var längre bårta från alla andra labben och alla i min hade en kompis.

Min labb var i Prakticum som 20-30 minuter från Grankulla där vi sovde. När vi gick till Prakticum vi hade en egen buss som gick dit, men alla fick inte plats i bussen att sitta, så de behövde stå. Därför det var bra att komma tidigt till bussen.

Miinas åsikt av Kulturkarneval: Jag tyckte att vara där, men i min labb jag fick inga kompisar ); . Min labb var programmering, där jag lärde mig att upskatta en websida. Jag tyckte om DJ labbets natt program på lördag det var en rave party där de spelade jätte bra musik och alla dansade till musikens takt.

